De derde inzet voor de fraaie Liebherr LR 1750/2 van Fanger uit Sachseln (CH) was het inhijsen van twee ge pre-fabriceerde brugliggers in Dietikon (CH).
De tweede inzet was het verwijderen van een oude brug alleen met hoofdmast. Voor het hijsen van de brugliggers was de derrick uitrusting weer nodig.
Op de tray is 337,5 ton ballast voorbereid.
De bovenwagenballast weegt 170 ton en heeft een draaicirkel van 9,2 meter.
De twee pre-fabriceerde brugliggers wegen elk zo'n 245 ton en waren door de aannemer naast de nieuwe locatie gemaakt.
De last wordt langzaam in de kraan gehesen zodat de derrickballast weggedrukt kan worden. Hier hangt 337,5 ton ballast op een tegenradius van 20 meter.
De kraan is met 31,5 meter derrickgiek en 56 meter verjonge hoofdmast in HSLDB configuratie opgebouwd.
Na het oppakken van de balk rijdt de kraan langzaam naar voren.
Bij een vlucht van 32 meter wordt de 245 ton wegende brugligger gemonteerd.
Tijdens deze indrukwekkende klus in September 2016 was dit de grootste rupskraan actief in Zwitserland.
De tweede brugligger zou later die dag ook gemonteerd gaan worden. Wederom een fraaie inzet door de specialisten van Fanger!