Enercon uit Aurich (DE) zet voor de montage van grote opbouwkranen een vloot van kleinere rupskranen in, zoals deze fraaie Liebherr LR 1200. Het is een 220-tons rupskraan.
De onderwagen is 8,7 meter lang en 7 meter breed. Tussen de rupsen is per kant 18,1 ton centrale ballast gemonteerd; 36,2 ton in totaal.
Hier werd de LR 1200 ingezet bij de montage van een Liebherr 1000 EC-B 125, hier worden platen gehesen die als centrale ballast en als stempelplaten functioneren, gewicht is zo'n 25 ton per stuk.
De kraan is met 81,5 ton ballast opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 6,2 meter. De ballast is opgebouwd met twee brede basisplaten van 14,5 en 16 ton met daarop in totaal tien blokken van elk 5,1 ton in twee torens van vijf blokken.
Voor de aandrijving zorgt een Liebherr D 936 L A6, een 270 kW (362 pk) sterke dieselmotor. De kraan is met twee 12-tons hijslieren uitgerust.
Hier is de kraan met een 62 meter lange hoofdmast opgebouwd, de maximale lengte is 89 meter. In deze configuratie hijst de kraan maximaal 63,5 ton op 7 meter en 6,7 ton op 60 meter radius.
Voor het transport over de weg moeten de rupsen gedemonteerd worden. Elke rups is 8,7 meter lang, 1,2 meter breed en 1,345 meter hoog. Het gewicht per stuk is 19,8 ton.
Hier hijst de kraan de draaikrans met cabine van de 1000 EC-B, een hijs van ongeveer 25 ton op zo'n 42 meter hoogte.