Emil Egger uit St. Gallen (CH) nam in 2018 deze fraaie Liebherr LR 1250 in gebruik, de kraan stond hier op haar eerste bouwplaats in Oberbüren (CH) opgebouwd.
De 250 tons rupskraan wordt door een Liebherr D 944 A7-04 dieselmotor met een vermogen van 230 kW (313 pk) aangedreven. De dieselmotor drijft twee hydraulische pompen aan om de aandrijvingen te laten bewegen.
De onderwagen is 8,7 meter lang en 7 meter breed.
De ballast heeft een totaalgewicht van 82,3 ton. De ballast bestaat uit twee brede platen van 12 en 10 ton, daarop zijn in totaal 12 blokken van elk 5 ton gemonteerd. De overige 300 kg komen van de verbindingsstangen om de ballast tegen het omvallen te zekeren. De ballast heeft een draaicirkel van 6,2 meter.
De rupsen moeten voor het transport over de weg van de body gescheiden worden. Een enkele rups is 8,7 meter lang, 1,2 meter breed en 1,45 meter hoog. Een enkele rups weegt 19,8 ton en heeft eigen hijspunten voor de montage. De platen met vierkante uitspraringen worden gebruikt om de rupsen met de body te verbinden als de kraan met smalle onderwagen breedte (5,8 meter) opgebouwd wordt.
In totaal heeft de kraan 36 ton centrale ballast, dat bestaat uit twee grote bakken met opbergruimte die elk 9,8 ton wegen. Daarop worden massieve platen van elk 8,3 ton gemonteerd. Tussen de centrale ballast en op de body worden bordessen gemonteerd zodat een mooi horizontaal loopvlak ontstaat.
De kraan is met twee 12-tons hijslieren uitgerust die hier ook beide in gebruik zijn. De verstellier voor de beweegbare jib is op het broekstuk van de hoofdmast gemonteerd.
Hier stond de kraan met een 29 meter lange beweegbare jib opgebouwd. De maximale lengte van de beweegbare jib is 95 meter.
De hoofdmast is hier 32 meter lang en heeft een maximale lengte van 86 meter. Indien de kraan met beweegbare jib opgebouwd wordt kan de hoofdmast maximaal 59 meter lang zijn, te combineren met maximaal 50 meter jib.
Een zeer fraaie kraan in de kleuren van Emil Egger!