De firma Dufour zet momenteel 5 stuks Liebherr LG 1750 in, hoofdzakelijk voor de montage van windmolens. Deze LG 1750 stond tijdens een weekend langs de snelweg in Duitsland geparkeerd en was onderweg naar Frankrijk.
De officiele kleuren van Dufour zijn eigenlijk beige en paars. Deze kraan werd nieuw geleverd aan Grohmann en werd ook ingezet door Mammoet, Felbermayr, Steil, Sarens en Buller. De rode en zwarte kleuren komen van laatst genoemde.
De onderwagen is tijdens het transport 18,96 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht ligt bij ca. 96 ton, dat tot ca. 48 ton gereduceerd kan worden door de grote stempels, van elk 12 ton, te verwijderen.
Het zilverkleurige vak onder de draaikrans met quickconnection is een klapbaar platform dat tijdens de montage van de bovenwagen gebruikt wordt. De bovenwagen wordt per dieplader vervoerd.
De onderwagen wordt door een Liebherr D9508 A7 8 cilinder dieselmotor met 680 pk aangedreven, de motor levert een afgeregeld draaimoment van maximaal 3.000 Nm omdat automatische transmissie van ZF niet meer aankan. De kraan heeft een stempelbasis van 12,3 x 12,1 meter met ingeschoven poten en 16 x 16 meter met uitgeschoven poten. Bij het gebruik van de derrickgiek moet de kraan altijd met halve stempelbasis opgebouwd worden.
De voorste stempels worden in kommen achter de cabine gedrukt zodat ze tijdens het rijden niet naar buiten kunnen zwenken.
Deze fraaie kraan wordt nog steeds door Dufour ingezet.