Deze Liebherr LTM 1045/1 van B.Q. de Ruyter uit Amsterdam (NL) werd door Commandeur & Plomp uit De Rijp (NL) overgenomen, de kraan staat al bij hen op de werf; in de achtergrond staat de Liebherr LTM 1100/2 geparkeerd.
Het is een 45 tons kraan op een 3 assige onderwagen. De onderwagen wordt door een Liebherr D 926 TI-E A5 6 cilinder dieselmotor met 367 pk aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 6x6 aandrijving, waarbij alle assen worden aangedreven en stuurbaar zijn.
De hoofdmast van de kraan heeft een basislengte van 10,3 meter en is volledig uitgeschoven 34 meter lang. Een klapjib met een totale lengte van 16 meter kan onder een hoek van 0, 20 of 40 graden t.o.v. de hoofdmast gemonteerd worden.
Bij het transport over de weg wordt 1,4 ton ballast op de onderwagen afgezet.
Ingepakt heeft deze kraan een lengte van 11,21 meter, een breedte van 2,23 meter en een hoogte van 3,85 meter. Het transportgewicht is 36 ton.
Aan de bovenwagen verblijft 5,6 ton ballast. De totale ballast weegt 7 ton en heeft een draaicirkel van 3,45 meter. De kraan is met 15 mm hijsdraad uitgerust dat een reeptrek van 4,5 ton heeft.
Achterop de onderwagen is een grote kist gemonteerd voor hijsgereedschap. Daarop liggen de 4 stempelschotten.
B.Q. de Ruyter beschikte ook over een Liebherr LTM 1080/1, een kraan die ondertussen ge-exporteerd is. Tegenwoordig zet dit bedrijf, dat nu B.Q. Duiker heet, geen eigen telescoopkranen meer in.