Een Liebherr LTR 1220 teleskoopkraan op rupsonderstel van de firma Max Bögl uit Neumarkt (DE) op een grote bouwplaats bij Mönchengladbach (DE).
Het is een 220 tons kraan met bouwjaar 2013. De kraan word in Ehingen (DE) gebouwd.
De onderwagen heeft een breedte van 7,25 meter. De rupsen zijn hydraulisch in de breedte verstelbaar, op zijn smalst is hij 4,5 meter.
Een rupsbalk is 9,1 meter lang, 1 meter breed en 1,56 meter hoog. Het gewicht per stuk is 18,6 ton. Over de rupsbalken zijn vier frames gemaakt, waarop een platform gemonteerd kan worden.
De kraan werd hier ingezet bij de montage van prefab betondelen, een inzet waarvoor de kraan goed ingezet kan worden. Verder wordt de LTR 1220 vaak gebruikt als hulpkraan bij de montage van windmolens. De LTR 1220 kan dan ook als 'zwefende' ballast aan een superliftkraan gebruikt worden.
Tussen de rupsen is aan weerskanten 10 ton centrale ballast opgehangen.
De ballast bestaat uit een 10-tons bodemplaat, met daarop zes blokken van elk 10 ton. Intotaal maakt dat 70 ton. De ballast heeft een draaicircel van 5,1 meter. De kraan van Bögl is met een tweede lier uitgerust, maar werd hier niet gebruikt.
De giek heeft een maximale lengte van 60 meter en is te verlengen met een vaste jib van 12,2, 22, 26,2, 29 of 36 meter. Een kleine montage jib voor de tweede lier maakt het ook mogelijk om onderdelen met twee haken te draaien.
De fraaie nieuwe Liebherr cabine.