BKV uit Barneveld (NL) zette haar Liebherr LTM 1400-7.1 in om twee spoorwegovergangen nabij het NS station Hoorn Kersenboogerd buiten de dienstregeling te vervangen.
De kraan staat hier met de volledige ballast van 140 ton opgebouwd. Dat heeft een draaicirkel van 5,6 of 6,6 meter omdat dit hydraulisch verschuifbaar is.
De stempelbasis meet 10 x 9,5 meter.
Beide spoorwegovergangen werden op combinaties van W. van der Meijden waaronder deze fraaie Volvo FH16 700 met een 4-assige uitschuifbare Nooteboom oplegger.
De overwegbalk is vanaf de andere kant vanaf de trailer gehesen en wordt nu tot boven de bovenleidingen gebracht, die hiervoor stroomloos gemaakt zijn. Gewicht is een ton of 30.
Hier werkt de kraan met een 46,3 meter lange, afgespannen hoofdmast. De maximale gieklengte is 60 meter.
Er wordt hier met speciale hijsbalken gewerkt, zodat de overwegbalken gemonteerd kunnen worden zonder dat de bovenleidingen verwijdert moeten worden. Dit spaart enorm veel tijd.
Ondertussen werd deze kraan door een nieuwe Liebherr LTM 1450-8.1 vervangen.