Deze Liebherr LR 1600/2 van Aguado uit Madrid (ES) werd in Zuid-Duitsland voor de montage van windmolens ingezet.
De onderwagen is 10,96 meter breed en 10,4 meter lang.
De kraan wordt door een Liebherr D846 A7, een 6-cilinder dieselmotor met 503 pk, aangedreven.
Aan de onderwagen is in totaal 65 ton centrale ballast gemonteerd, een 2,5-tons stoel en drie 10-tons platen per kant.
Opgebouwd met 150 ton bovenwagenballast, bestaande uit twee stoelen van elk 5 ton en 14 platen van elk 10 ton. De maximale ballast is 190 ton. De draairadius van de ballast is 8,01 meter.
De rupsen zijn 10,9 meter lang, 2 meter breed en 1,9 meter hoog. Het gewicht per stuk met twee aandrijvingen is 38 ton.
De hydraulische stempels worden gebruikt om de onder- en bovenwagen vanaf de vrachtwagen te lossen. De transporteenheid weegt, afhankelijk van de uitrusting, tussen de 57 en 74 ton.
Opgebouwd met een derrickmast van 36 meter lang en een verjongde hoofdmast van 124 meter lang.
De derrickballast werd hier alleen gebruikt voor het optrekken en strijken van de lange hoofdmast. Op de tray ligt 300 ton ballast met een maximale tegenradius van 18 meter.
Met het B2 frame tussen de bovenwagen en ballasttray wordt de ballastradius op maximaal 20 meter vergroot. Dit is nodig voor de volgende configuratie van de kraan met langere hoofdmast en vaste jib om de windmolen aftemaken.
In het zelfde windpark was nog een Liebherr LR 1600/2 van Aguado actief.
Deze kraan stond met een 36-meter lange derrickmast en een 117-meter lange hoofdmast opgebouwd.