Gru-Lux uit Ingeldorf (LU) zette deze fraaie Krupp KMK3045 bij werkzaamheden aan een nieuw viaduct in Luxemburg.
Het is een 45-tons kraan gemonteerd op een 3-assige onderwagen. Het bouwjaar van de kraan is 1992.
Ingepakt is de kraan 11,55 meter lang, 2,5 meter breed en 3,65 meter hoog. Het transportgewicht inclusief 9,6 ton ballast ligt bij 36 ton.
De stempelbasis meet 6,35 x 5,7 meter. Voor de aandrijving van de kraan zorgt een Mercedes-Benz OM 442, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 221 kW (300 pk). Bij deze kraan worden de assen 1 en 3 aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
De kraan heeft in totaal 9,6 ton ballast met een draaicirkel van 3,24 meter.
Achterop de onderwagen is een grote bak voor stempelhout en hijsgereedschap gemaakt.
De hoofdmast heeft een basislengte van 10,1 meter en schuift drie maal tot een maximale lengte van 32,1 meter uit. De klapjib is 8 / 13 meter lang en kan onder 0 of 16 graden aan de hoofdmast gemonteerd worden.