Deze indrukwekkende Kobelco 7250-2F van Tiong Seng uit Singapore (SG) stond op hun werf opgebouwd, het is een 250-tons rupskraan.
De onderwagen van de kraan is 8,97 meter lang en 7,47 meter breed. Voor het transport over de weg moeten de rupsen van de body gescheiden worden.
De rupsen zijn elk 8,97 meter lang, 1,07 meter breed en 1,36 meter hoog. Zij wegen per stuk 20 ton.
De kraan wordt door een Hino P11C-UN, een 10,52-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 247 kW, aangedreven. De dieselmotor drijft vier hydraulische pompen aan.
Aan de onderwagen is in totaal 20 ton centrale ballast gemonteerd; per kant een blok van 10 ton.
Aan de bovenwagen is in totaal 97,1 ton ballast gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 5,85 meter. De ballast bestaat uit een basisplaat van 13,5 ton, drie platen van elk 13,2 ton en vier blokken van elk 11 ton.
Hier stond de kraan in de kortst mogelijke configuratie met beweegbare jib. De hoofdmast is hier 36,6 meter lang en de jib is 27,4 meter lang.
De beweegbare jib heeft een basislengte van 27,4 meter en kan tot een lengte van 51,8 meter verlengt worden.
De hoofdmast heeft een maximale lengte van 64,1 meter. In deze configuratie "tower jib" is de beweegbare jib altijd korter dan de hoofdmast omdat deze onder de hoofdmast opgebouwd wordt.
Een fraaie en imposante kraan van Tiong Seng!