Deze fraaie Kobelco CKE800G is van Kian Hock Engineering uit Singapore (SG). Het is een 80-tons rupskraan die hier werd ingezet om een damwandkuip te slaan.
De onderwagen is 6,28 meter lang en 5,13 meter breed. Voor het transport over de weg kan de breedte tot 3,5 meter gereduceerd worden. Het gewicht van de basismachine wanneer de kraan getransporteerd wordt is ongeveer 40 ton.
De kraan wordt door een Hino J08E-UV dieselmotor met een vermogen van 213 kW aangedreven. De dieselmotor drijft in totaal drie hydraulische pompen aan die de kraanbewegingen omzetten.
Aan de onderwagen is in totaal 6,5 ton centrale ballast gemonteerd, per kant een blok van 3,25 ton.
Aan de bovenwagen is 27,2 ton ballast gemonteerd, dat bestaat uit vijf delen. De ballast heeft een draaicirkel van 4,3 meter.
De hoofdmast heeft een basislengte van 9,1 meter en kan tot maximaal 54,9 meter verlengt worden. De kraan is met twee hijslieren uitgevoerd die hier ook beide in gebruik zijn. Een enkele lier heeft een reeptrek van ongeveer 7,7 ton. Over de runner kan maximaal 6,6 ton gehesen worden.
Hier stond de kraan met een 30,5 meter lange hoofdmast opgebouwd. In deze configuratie kan de kraan maximaal 33 ton op 6,8 meter vlucht of 5,7 ton tot 27,7 meter vlucht hijsen. Een fraaie kraan van Kian Hock Engineering!