Deze fraaie Kobelco CKS1100 van GC Piling uit Singapore (SG) werd als hulpkraan bij een freesmachine ingezet. Het is een 110-tons rupskraan.
De onderwagen van de kraan is 6,77 meter lang en 5,3 meter breed. Voor het transport over de weg moeten de rupsen van de onderwagen gedemonteerd worden, elk hebben zij een gewicht van zo'n 11,9 ton.
De kraan heeft een Hino J08E-VM, een watergekoelde 7,68-liter, 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 213 kW. De dieselmotor drijft in totaal vier hydraulische pompen aan.
Aan de bovenwagen is een 5-delige ballast met een gewicht van 34,6 ton gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 4,86 meter. De ballast bestaat uit een basisplaat van 11,6 ton met vier blokken van elk 5,75 ton.
Aan de onderwagen is een totale centrale ballast van 6,5 ton gemonteerd, per kant een blok van 3,25 ton.
De hoofdmast heeft een basislengte van 15,2 meter en kan tot maximaal 70,1 meter verlengt worden. De kraan is met twee 11-tons hijslieren uitgevoerd, met 26 mm hijsdraad op de trommels.
Hier stond de kraan met een 30,5 meter lange hoofdmast opgebouwd. In deze configuratie kan de kraan maximaal 58,9 ton bij 5,9 meter vlucht of 8,1 ton tot 27,6 meter vlucht hijsen. Een fraaie kraan van GC Piling!