Deze grote Kobelco SL6000 is van Fitzgerald Construction uit Footscray (AU) en werd in Brisbane (AU) ingezet voor de nieuwbouw van een grote brug over de rivier die door de stad loopt. Het is een 550-tons rupskraan die hier vanaf een groot ponton werd ingezet.
Hier stond de kraan in STD configuratie opgebouwd. De hoofdmast is hier 54 meter lang, de maximale lengte is 84 meter.
De kraan wordt door een Hino E13C-UV, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 320 kW aangedreven. De dieselmotor drijft in totaal zes hydraulische pompen aan.
Aan de bovenwagen is 200 ton ballast gemonteerd, dat bestaat uit een 20-tons basisplaat met totaal achttien blokken van elk 10 ton. De draaicirkel van de ballast is 8,3 meter.
De onderwagen is 9,9 meter breed en 11,49 meter lang. Aan de onderwagen is 50 ton ballast gemonteerd.
De rupsen zijn per stuk 11,49 meter lang, 1,5 meter breed en 1,79 meter hoog. Het gewicht per stuk is 40 ton.
De hijslieren zijn in het broekstuk van de hoofdmast gemaakt. De kraan heeft twee 14-tons hijslieren die elk 28 mm hijsdraad gebruiken.
Beide hijslieren zijn hier ook in gebruik. Afhankelijk van het aantal inscheringen kan de kraan in deze configuratie maximaal 224,6 ton bij 11 meter vlucht en 25,7 ton tot 49,5 meter vlucht hijsen. Over de hulphijs kan de kraan maximaal 28 ton hijsen.
Een fraaie kraan van Fitzgerald, deze firma beschikt over (minimaal) twee van deze kranen die zij op haar eigen projecten inzet.