Antarah Koh uit Singapore (SG) is gespecialiseerd in civilebouw voor maritieme bouwprojecten en zet daarvoor meerdere interessante rupskranen vanaf een ponton in. De grootste kraan die zij inzetten is deze indrukwekkende Kobelco CKE4000C, een 350-tons kraan.
De onderwagen is 10,53 meter lang en 8,72 meter breed. De kraan wordt door een Hino K13C-UV, een dieselmotor met een vermogen van 295 kW, aangedreven. De motor drijft in totaal zes hydraulische pompen aan.
Een enkele rups is 10,53 meter lang, 1,22 meter breed en 1,77 meter hoog. Het gewicht per stuk is 36,2 ton. Voor het werk vanaf ponton is deze onderwagen vast op het ponton in staalframes opgesloten.
Aan de onderwagen is in totaal 41 ton centrale ballast.
Aan de bovenwagen is in totaal 120 ton ballast gemonteerd, de ballast heeft een draaicirkel van 7,525 meter. De ballast bestaat uit een basisplaat van 20 ton en in totaal tien blokken die elk 10 ton wegen.
Hier staat de kraan met de standaard hoofdmast opgebouwd, de hoofdmast is minimaal 18 meter en maximaal 78 meter lang. De kraan is met twee 13,5-tons hijslieren die elk 28 mm hijsdraad hebben uitgerust.
Hier stond de kraan met een 54 meter lange hoofdmast opgebouwd. In deze configuratie kan de kraan maximaal 242,4 ton op 8,6 meter vlucht en 16,7 ton tot 49,1 meter vlucht hijsen, indien de juiste inscheringen toegepast worden. Een interessante en fraaie kraan van Antara Koh!
Een paar maanden later was de kraan terug aan de werf van Antara Koh.
Hier werden lichte hijsjes uitgevoerd, de kraan was nog steeds met een 54 meter lange hoofdmast opgebouwd.