Deze Kato NK-500E-V van een onbekende firma uit Singapore (SG) stond aldaar tijdens het weekend op een parkeerplaats. Het is een 50,5-tons truck kraan.
De onderwagen is een Nissan KG54T, een 4-assige modulaire onderwagen die ook door andere fabrikanten gebruikt werd. De onderwagen wordt door een Nissan RF8, een 15,1-liter 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 231 kW (315 pk), aangedreven. Beide achterassen worden aangedreven, de voorste assen zijn stuurbaar.
De kraan is ongeveer 13,3 meter lang, 2,82 meter breed en 3,8 meter hoog. Het totaalgewicht van de kraan is ongeveer 39 ton. De cabine is aan de linkerkant van het voertuig gepositioneerd en heeft twee zitplaatsen.
De stempelbasis meet 5,69 x 7,2 meter, of half 5,69 x 4,85 meter. Tijdens het transport over de weg worden de haken op het dek van de onderwagen gelegd.
De ballast is vast aan de bovenwagen gemonteerd en heeft een draaicirkel van 3,52 meter.
De kraan is met twee 4-tons hijslieren met 18 mm hijsdraad uitgevoerd.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 10,8 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 40 meter uit. Een twee-delige jib die 9,2 of 15 meter lang is kan onder een hoek van 5, 17 of 30 graden aan de hoofdmast gemonteerd worden. Een maximale haakhoogte van ongeveer 54 meter kan bereikt worden.