Deze fraaie Hitachi Sumitomo SCX2000A-2 is van Tat Hong uit Singapore (SG) en werd op een opslagwerf van PPVC modules ingezet.
De onderwagen is 8,46 meter lang en 6,98 meter breed. Een enkele rups is 8,46 meter lang, 1,12 meter breed en 1,46 meter hoog. De rupsen moeten voor het transport over de weg gedemonteerd worden en hebben een gewicht van 18,7 ton.
Tussen de rupsen zijn per kant centrale ballast blokken met een gewicht van 13,8 ton gemonteerd. Totaal is het 27,6 ton centrale ballast.
De kraan wordt door een Mitsubishi 6M70-TL, een 12,9-liter 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 272 kW (370 pk), aangedreven.
De kraan is met twee 25-tons hijslieren uitgevoerd.
Aan de bovenwagen is een ballast met een totaalgewicht van 80,6 ton gemonteerd. De ballast heeft een draaicirkel van 5,92 meter.
De hoofdmast heeft een basislengte van 15,25 meter en heeft een maximale lengte van 85,4 meter. Hier werd de kraan met een 39,65 meter lange hoofdmast ingezet.
PPVC modules worden in Singapore gebruikt in de woningbouw, deze methode van bouwen verlangt minder personeel op de bouwplaats en zorgt ervoor dat de bouwtijd duidelijk wordt verkort. Dergelijke modules wegen ca. 15 tot 35 ton, het hijsframe weegt ongeveer 5 ton.
In deze configuratie kan de kraan 94,5 ton op 8,8 meter vlucht en 17 ton tot 35,9 meter vlucht hijsen. Een fraaie kraan van Tat Hong!