Montage van een Hitachi CX1000 van Achterdijk kranen uit Leimuiden (NL) in Purmerend (NL).
De montage van de rupsen die elk 15 ton wegen wordt een Liebherr LTM 1070-4.2 van Schot gebruikt.
Direct verder met de ballast. De kraan is opgewaardeerd en heeft meer ballast dan een gewone CX1000. Ook de giek is verzwaard.
Het transport van de kraan en onderdelen werd uitgevoerd door Van Santen uit Haarlem (NL). Die zette onderandere deze fraaie Volvo FM12 in van het overgenomen Van Elk.
De kraan zal opgebouwd worden met tower-giek, beweegbare jib. De zware boomstops worden vastgemaakt aan het 3 meter giek stuk dat aan het broekstuk wordt gezet.
De hoofdmast is 37 meter lang.
De jib is 31 meter lang.
De sprenkels.
De bokken worden uitgeklapt zodat de trekstangen gemonteerd kunnen worden.
Inmiddels is de LTM 1070-4.2 verruild voor een Peiner torenkraan.
Hier wordt de jib voor de hoofdmast opgebouwd. Ook kan de jib (op de kop) opgebouwd worden onder de hoofdmast, handig bij krappe bouwplaatsen.
Het nadeel is dat de boomstops nu tijdens het optoppen gemonteerd moeten worden.
Kleine modificatie van Achterdijk, de steunwielen aan de kop van de jib.
Nu de boomstops gemonteerd zijn kan de giek geheel opgetopt worden.
Klaar om ingezet te worden de volgende werkdag!