Een groot ponton met nieuwe binnenvaartschepen was vanuit China naar Nederland gevaren. Omdat er geen drijvende bokken beschikbaar waren werden mobiele kranen ingezet vanaf het land.
De kranen zijn twee Liebherr LR 11350 van Mammoet en Roll-Lift. De Roll-Lift kraan heet officieel LR 11350-P en was de eerste 11350 die ingezet kan worden met de P-Boom. Zie ook de Liebherr LR 13000.
De last wordt in de kranen gehesen, het ponton met de andere boten vaart dan naar achter.
Vervolgens wordt de boot in het water gelaten. Beide kranen zijn opgebouwd met 84 meter hoofdmast.
Deze boot weegt ongeveer 1000 ton.
De derrickgiek is 42 meter lang, de superlift ballast maakt een radius van 30 meter.
De onderwagen van de kraan is 14,5 meter lang en 13 meter breed.
Het broekstuk van de Roll-Lift kraan is veel zwaarder gebouwd dan die van Mammoet. Beide kranen hebben dezelfde maximale hijslast van 1350 ton, maar de Roll-Lift kraan heeft door de P-Boom tot een bepaalde radius een veel sterker tabel, vergelijkbaar met een 1800 tons kraan.
Een aantal dagen later mochten de kranen wederom hun spierballen laten zien.
Dit is een boot van ongeveer 1600 ton.
De kranen hebben in deze opstelling een maximale capaciteit van 859 ton.
Als hulpkraan om de stroppen te hijsen staat een Kobelco CKE2500-2 tussen de kranen in.
De kranen in weekend-stand.
Afsluitend met een detail van de Liebherr LR 11350-P van Roll-Lift. Een Nederlands bedrijf dat hoofdzakelijk actief is in Zuid-Amerika en Rusland.