Voor een betere spoorwegverbinding tussen Nijmegen en Den Bosch moest in Den Bosch een nieuwe fly-over gebouwd worden. Hiervoor moesten zes betonnen liggers tussen de 303 en 202 ton zwaar en 32 en 48 meter lang geplaatst worden.
Voor de eerste ligger werden 4 grote kranen van Mammoet ingezet, van links naar rechts zien we: Terex AC 700, Liebherr LR 1750, Terex AC 700 en een Liebherr LTM 1500-8.1.
De Liebherr LR 1750 is opgebouwd met een hoofdmast van 56 meter en 31,5 meter derrick giek. Met de kraan werd eerder de 4-benige ondersteuning van 300 ton geplaatst.
De eerste balk wordt gehesen door de LR 1750 en AC 700 in tandem. De AC 700 is opgebouwd met 140 ton ballast.
Hier wordt de last tussen de kranen doorgezwenkt.
De LR 1750 kan de last niet verder aftoppen. De last wordt via een triangel constructie overgegeven aan de tweede AC 700.
In detail, vanuit de hoogwerker werd de AC 700 aan de triangel verbonden. De last hangt hier nog in de LR 1750.
Overgegeven! De ligger hangt nu in beide AC 700's. De LR 1750 wordt nu losgemaakt.
Beide AC 700's brengen de ligger een stuk verder naar z'n bestemming.
Tijd voor hetzelfde kunstje. Hier zal de LR 1750 de last overnemen van de voorste AC 700. Inmiddels is ook de superlift ballast voor de LR 1750 aangekoppeld, zo'n 325 ton.
De AC 700 kan losgemaakt worden.
Inmiddels is ook de LTM 1500 in actie gekomen. De kraan is vast gemaakt aan de multibeam die ook in de achterste AC 700 hangt.
De ligger wordt uiteindelijk met 3 kranen op z'n bestemming geplaatst.
De enorme liggers werden ter plaatse gebouwd en met SPMT's verreden naar de kranen.