Twee overmaatse balken voor een nieuw viaduct staan geladen langs de weg in een industriegebied in Singapore te wachten. Bok Seng uit Singapore zet een fraaie Scania R 620 met 6x4-aandrijving en ballastbak met in totaal twaalf Kamag K25 aslijnen in. Bok Seng is gespecialiseerd in het uitvoeren van complete projecten en beschikt over een grote vloot zware hijskranen, vrachtwagens en vele aslijnen.
Daarachter staat de tweede combinatie, bestaande uit een MAN TGS 40.540 met 6x6-aandrijving met eveneens twaalf Kamag K25 aslijnen.
De balken wegen elk zo'n 152 ton en zijn 44 meter lang.
Overmaatse transporten worden in Singapore door de "auxiliary police" begeleid, meerdere motoren 'vegen' de weg voor het transport schoon, achter het transport rijdt een busje om het verkeer van achteren te waarschuwen.
Op de bouwplaats staat het hijsmaterieel deels gereed. De snelweg wordt pas om half 1 's nachts volledig afgesloten, zodat het verkeer zo min mogelijk gestoort wordt.
Elders op de bouwplaats staat een Liebherr LTM 1500-8.1 opgesteld.
De LTM 1500 staat met 135 ton ballast opgesteld. Bok Seng heeft twee van dit soort kranen in de vloot.
Het is half 1 's nachts geweest, dus de weg is afgesloten en de tweede kraan, de Liebherr LTM 1750-9.1, kan opgesteld worden. De kraan staat deels op de snelweg afgestempelt. De kraan hijst hier het 23 ton wegende motor- en lierhuis.
De LTM 1750 staat met 84 ton ballast opgesteld, de eerste balk wordt tussen de kranen gereden. Het is ondertussen 01:10 's nachts.
De eerste balk is ingepikt en wordt langzaam opgehesen. De LTM 1750 heeft de hoofdmast 32,7 meter uitgeschoven, de LTM 1500 heeft 31,7 meter uitgeschoven.
Elke kraan hijst zo'n 80 ton inclusief rigging.
De LTM 1750 is de grootste kraan uit de vloot van Bok Seng, alle telescoopkranen (van 100 tot 750 ton) zijn Liebherr, de rupskranen (250 en 550 ton) komen van Kobelco.
De tweede balk die door de MAN aangevoerd werd staat gereed om ingepikt te worden, ondertussen is het 2 uur 's nachts.
De balk wordt eerst door beide kranen opgehesen en dan boven de uiteindelijke positie gezwenkt.
Inmiddels ist het 02:30 geweest, beide balken zijn gemonteerd en de kranen kunnen afgebouwd worden. Dit moet binnen 2,5 uur gebeuren omdat de snelweg weer om 05:00 uur open moet gaan, geen probleem voor de professionals van Bok Seng!