Voor een nieuwe wegverbinding naar de A200 in Haarlem moest een nieuwe fly-over aangelegd worden. Bestaande uit een aantal velden met zware balken.
De balken werden per ponton naar een binnenhaventje in Haarlem gebracht en aldaar door een Demag AC 650 van Nederhoff en een Terex AC 700 van Mammoet gelost en op vrachtwagens geladen.
De balken wegen rond de 195 ton per stuk.
Zowel Nederhoff als Mammoet zijn opgebouwd met 160 ton per stuk.
De balk wordt geladen op een Mercedes Actros 4160 van Mammoet met een nek - 6 - 6.
Er pendelden twee combinaties tussen de bouwplaats en haven, de andere combinatie is van Van der Meijden.
Op de bouwplaats staan een Liebherr LTM 1500-8.1 van Boekestijn en een andere Terex AC 700 van Mammoet.
Links in beeld komt de Volvo van Van der Meijden de bouwplaats op rijden.
De balken worden tussen beide kranen door gezwenkt.
En vervolgens op de kunstwerken geplaatst.
Weer even terug naar de haven.
De kraan van Nederhoff is onder de draaikrans ook ondersteund, wat moet bij bepaalde configuraties, zoals deze.
De een-na laatste balk wordt geplaatst.
Als laatste de rand balk.
Na 10 balken komt zo'n mooie dag weer op z'n einde.