Deze fraaie Grove GMK3050 van Schot uit Alkmaar (NL) werd op een bouwplaats in Grootebroek (NL) ingezet om bouwmaterialen te hijsen.
Het is een 50-tons kraan die op een 3-assige onderwagen is gemonteerd. De kraan kwam bij Schot na de overname van Vrijhof uit IJmuiden (NL).
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 501 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 260 kW (349 pk) aangedreven. Deze kraan heeft de optionele 6x6x6-aandrijving waarbij alle assen worden aangedreven en alle assen stuurbaar zijn.
De stempelbasis van de kraan meet 6,625 x 6,2 meter, of half 6,625 x 4,4 meter. Achteraan het chassis is een grote kast voor wat hijsgereedschap gemonteerd, daaraan hangt een kubel.
De volledige ballast van de kraan weegt 10,5 ton en heeft een draaicirkel van 3,2 meter. Tijdens het transport over de weg wordt de onderste plaat van 3,5 ton op de onderwagen afgezet.
De kleine ronde stempelschotten worden in de frames onder de onderwagencabine meegenomen. De stapel stalen stempelschotten worden op de onderwagen meegenomen, maar liggen hier op de grond zodat de kraan met volledige ballast rond kan zwenken.
Ingepakt is de kraan 11,02 meter lang, 2,86 meter breed en 3,48 meter hoog. Het gewicht van de kraan is zo'n 36 ton.
De 5-delige hoofdmast heeft een basislengte van 9,8 meter en schuift vier maal tot een totale lengte van 38,1 meter uit. Hier was de hoofdmast 30,1 meter uitgeschoven. Een 8,7 - 15 meter lange klapjib kan aan de hoofdmast gemonteerd worden, maar wordt tijdens het transport over de weg niet meegenomen.