De grootste kraan van Rieger & Moser uit Ulm (DE) is deze rode Grove GMK5220, een 220 tons kraan. Samen met de firma Schmidbauer wordt nog een Terex AC 700 ingezet, deze kraan is ook in Ulm gestationeerd.
Het bouwjaar van de kraan is 2008. Aangedreven wordt de kraan door een Mercedes-Benz OM502LA, een 8 cilinder dieselmotor met 571 pk.
Ingepakt is de kraan 15,08 meter lang, 3 meter breed en 4 meter hoog. Het transportgewicht is 60 ton.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13,3 meter en is 6 keer uitschuifbaar tot 68 meter lengte. Daarmee kan tot maximaal 62 meter radius gewerkt worden.
De hoofdmast is met behulp van een klapjib te verlengen. De jib is 12 of 21 meter lang en in hoeken tussen 5 en 40 graden te verstellen, evtl. ook hydraulisch. Twee verlengstukken van 8 meter kunnen tussen de klapjib en hoofdmast ingebouwd worden waarmee de maximale jib lengte 37 meter is. Een haakhoogte van rond de 100 meter is dan haalbaar!
De stempelbasis van de kraan is 8,55 x 8,1 meter.
De kraan stond hier opgebouwd met 71 ton ballast, bestaande uit 5 platen en twee oren. De ballast kan met nogmaals twee oren naar 77 ton verzwaard worden. De ballastradius is 5,3 meter.
Hier werd de kraan ingezet voor het hijsen van de twee zware prefab betonbalken achter de giek. In de volgende nacht zouden nog twee balken gehesen gaan worden.