MSG uit Kehl (DE) zette deze Grove GMK6400 in Ravensburg (DE) in bij de demontage van twee torenkranen. MSG staat voor Mohr, Scholpp en Gutmann - drie bekende namen in de Duitse kraan- en transportwereld.
Het is een 400 tons kraan op een 6 assig kraanonderstel. De GMK6400 werd op de Bauma 2010 voor het eerst gepresenteerd in de MSG kleuren.
De stempelbasis meet 8,7 x 8,5 meter, of half 8,7 x 6,3 meter.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8 cilinder dieselmotor met 551 pk, aangedreven. Van de 6 assen worden er 4 aangedreven, alle assen zijn stuurbaar.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 17,3 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter. Het transportgewicht ligt bij 72 ton.
Hier stond de kraan met 95 ton ballast opgebouwd, bestaande uit een basisplaat van 15 ton en 8 blokken van elk 10 ton. De maximale ballast weegt 135 ton. De ballast heeft een draairadius van 5,86 meter.
De hoofdmast van de kraan heeft een basislengte van 15,39 meter en schuift vier maal tot een lengte van 60 meter uit. Optioneel kan de kraan met een zijdelingse mastafspanning (bij Grove MWL genoemd) ingezet worden. Deze afspanning kan de kraan zelf in 1 hijs op de onderwagen zetten en zelf aan de hoofdmast monteren.
De kraan werd hier met een beweegbare hulpgiek met een lengte van 55 meter ingezet. De beweegbare hulpgiek heeft een basislengte van 25 meter en kan in stappen van 6 meter tot 79 meter verlengt worden.
Typisch Grove; de uitvoering van de beweegbare jib met een enkele sprenkel en het broekstuk met de knik erin.
Hier wordt een 256 HC basistorenstuk van de Liebherr 280 EC-H torenkraan uit het gebouw gehesen. Dit torenstuk weegt 7,8 ton.
De hoofdmast van de Grove is hier 30,1 meter uitgeschoven.
Een fraaie kraan!