Het GVB (Gemeentevervoersbedrijf) gebruikt deze fraaie Grove GCK 3045 voor het onderhoud aan haar spoorlijnen in en om Amsterdam (NL). De kraan wordt bijna alleen maar 's nachts buiten de dienstregeling ingezet. De kraan stond hier op de werf voor wat onderhoud.
Het is een 3-assige 45 tons citykraan die in samenwerking met Kobelco werd ontwikkeld, vandaar de typisch Aziatisch ogende vierkante giek. Tijdens het transport over de weg is de kraan 9,07 meter lang, 2,13 meter breed en 3,09 meter hoog. Het gewicht ligt bij de 36 ton.
De stempelbasis meet 6,94 x 6,47 meter. De kraan heeft een 6x6x6-aandrijving.
De ballast is in de bovenwagen geintegreerd. De draaicirkel van de bovenwagen is 3,21 meter. De kraan wordt door een HINO E 13 C, een 6 cilinder dieselmotor met een vermogen van 330 kW aangedreven.
De hijslier is op de basissectie van de hoofdmast gemonteerd. Op de hijslier is een 16 mm hijskabel met een reeptrek van 4 ton gewikkeld.
De hoofdmast heeft een basislengte van 7,9 meter en schuift vijf maal tot een totale lengte van 34 meter uit. Interessant is ook de 0 graden giekpositie, waarbij de giek bijna horizontaal is. De kraan hijst dan op ca. 31 meter vlucht nog 1,05 ton, ideale voor het werken onder de hoogspanningsleidingen!