Deze fraaie Grove GMK6300 van Gru-Lux uit Ingeldorf (LU) was lang de grootste kraan van de firma en in het land Luxemburg. Ondertussen beschikt Gru-Lux ook over een Grove GMK6400 die deze positie overgenomen heeft. De GMK6300 stond op een grote bouwplaats in de stad Luxemburg (LU) voor de montage van prefab elementen.
Het is een 300-tons kraan die op een 6-assige onderwagen is gemonteerd. Het bouwjaar van de kraan is 2004.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 420 kW (571 pk), aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 12x8x12-aandijving, waarbij dus vier van de zes assen aangedreven worden. Alle assen zijn stuurbaar.
Tijdens het transport over de weg heeft de kraan een lengte van 18,05 meter, een breedte van 2,98 meter en een hoogte van 3,95 meter. De kraan heeft een transportgewicht van 72 ton.
De stempelbasis van de kraan meet 8,7 x 8,5 meter, of half 8,7 x 6 meter.
Aan de achterkant van het chassis is een grote kist gemonteerd waarin stempelhout en hijsgereedschap meegenomen wordt.
De bovenwagen van de kraan wordt door een Mercedes-Benz OM 906 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 190 kW (258 pk), aangedreven. De motor drijft vier hydraulische pompen aan waarmee de kraanfuncties bedient worden kunnen.
Hier stond de kraan met de volledige ballast van 100 ton opgebouwd. De ballast bestaat uit een basisplaat van 8 ton, drie horizontale platen van elk 14 ton, twee zijtassen van 15 ton en twee van 10 ton. De ballast heeft een draaicirkel van 5,58 meter. Boven de ballast zijn de bevestigingspunten voor de tweede lier te zien die gebruikt kan worden om de beweegbare jib te verstellen.
De hoofdmast heeft een basislengte van 15,5 meter en schuift vier maal tot een totale lengte van 60 meter uit. De hoofdmast is hier 48,9 meter uitgeschoven. In deze configuratie kan de kraan 47 ton op 7 meter vlucht en 12,7 ton op 44 meter vlucht hijsen.
Een zeer fraaie en stoere kraan in de kleuren van Gru-Lux!