Fahrenholz uit Bremen (DE) bezit deze stoere Grove GMK7450 die hier werd ingezet bij de montage van een torenkraan, samen met de Liebherr LTM 1500-8.1.
Het is de grootste Grove telescoopkraan die gebouwd is en heeft een hijsvermogen van 450 ton. De kraan weegt 84 ton.
De onderwagen word aangedreven door een Mercedes-Benz OM502LA, 8 cilinder dieselmotor met 571 pk. Daarmee worden 4 van de 7 assen aangedreven.
De hoofdmast is 16 meter lang en kan uitschuiven tot 60 meter, te verlengen met een vaste jib van 70 meter lang of een beweegbare jib van maximaal 79 meter lang.
Ingepakt is de kraan 19,62 meter lang, 3 meter breed en 3,9 meter hoog. Een rijsnelheid van 85 km/h is mogelijk in de hoogste versnelling van de Allison 4800 SP automatische versnellingsbak.
In de bovenwagen ligt een Mercedes-Benz OM906LA met 279 pk.
Het achterste stempelpakket kan afgebouwd worden en vervangen door een sleep-as. Indien de aslasten het toelaten kan met de stempels gereden worden.
Hier is de kraan zich aan het opbouwen. Samen met de LTM 1500-8.1 zal de voorgiek van een Krøll K5000S torenkraan gemonteerd gaan worden in de haven van Vegesack (DE).
Opgebouwd met 120 ton ballast, dat is maximaal met hoofdmast. Tussen de bovenste twee blokken is de verstellier voor de beweegbare jib gemonteerd. Indien de Megalift giekafspanning gebruikt wordt, kan de ballast tot 160 ton verzwaard worden.
De stempelbasis meet 8,76 x 8,9 meter, of half, 8,76 x 6,1 meter.