BBL Baumaschinen uit Friedrichsthal (DE) beschikt over een grote vloot bouwmachines, waaronder ook veel torenkranen. Voor de eigen montages van de bovendraaiende torenkranen zet zij deze fraaie Grove GMK5250L in, het is een 250-tons kraan op een 5-assige onderwagen.
De 5-assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 471 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 390 kW (530 pk), wordt aangedreven. Deze kraan heeft de standaard 10x6x10-aandrijving, waarbij drie assen aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13,3 meter en schuift zes maal tot een totale lengte van 70 meter uit. De hoofdmast kan met een 12/21 meter lange klapjib verlengt worden, die onder een hoek van 5 en 50 graden t.o.v. de hoofdmast hydraulisch te verstellen is.
De stempelbasis meet 8,95 x 7,8 meter, of half 8,95 x 5,91 meter.
Ingepakt heeft de kraan een lengte van 15,29 meter, een breedte van 3 meter en een hoogte van 4 meter. Het transportgewicht ligt bij de 60 ton.
De ballast van de kraan heeft een totaalgewicht van 80 ton en heeft een draaicirkel van 5,2 meter. Een tweede lier kan in het verlengde van de bovenwagen gemonteerd worden.
Aan de achterkant van het chassis is een grote kist voor het stempelhout gemonteerd.
De twee hydraulische pompen in de bovenwagen die gebruikt worden om de kraanfuncties te bewegen, worden door de onderwagenmotor aangedreven. De bovenwagen cabine is 20 graden kantelbaar.
Een zeer fraaie kraan in de bijzondere kleuren van BBL!