Deze fraaie Grove GMK6300L van Asiagroup uit Singapore (SG) werd voor het hijsen van twee zware torendelen van een torenkraan ingezet. Het is een 300-tons kraan uit het bouwjaar 2015.
De 6-assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 405 kW (551 pk), aangedreven. Deze kraan beschikt over de optionele 12 x 8 x 12-aandrijving, waarbij de assen 1, 4, 5 en 6 aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
De bovenwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 926 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 210 kW (286 pk), aangedreven. De dieselmotor drijft drie hydraulische pompen aan, daarmee kunnen alle kraanfuncties gelijktijdig aangestuurd en bewogen worden.
Hier werd de kraan met 45 ton ballast ingezet, dat bestaat uit een basisplaat van 7 ton en vier platen van elk 9,5 ton. De ballast heeft een maximaal gewicht van 92,5 ton en heeft een draaicirkel van 5,5 meter. De kraan is met een 9,5-tons hijslier uitgevoerd.
Hier worden de twee torenstukken vanaf de vrachtwagen op de opslagplaats gehesen, de totale hijs is ongeveer 20 ton.
De volledige stempelbasis meet 8,7 x 8,5 meter, of half 8,7 x 6,3 meter.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 15,58 meter en schuift dus zes maal tot een maximale lengte van 80 meter uit. Hier is de hoofdmast tot een lengte van 31,52 meter uitgeschoven. De hoofdmast kan optioneel d.m.v. een 12 - 21 meter lange klapjib verlengt worden, de jib is hydraulisch in een hoek tussen 5 en 40 graden verstelbaar.
Ingepakt is de kraan 17,58 meter lang, 2,97 meter breed en 4 meter hoog. Deze kraan heeft een totaalgewicht van ongeveer 85 ton.
Een fraaie kraan van Asiagroup!
Hier werd de Grove GMK6300L voor de demontage van een Potain MR 295 torenkraan ingezet. De hoofdmast is hier tot een lengte van 69,23 meter uitgeschoven.
De giek van de MR 295 is hier 45 meter lang en weegt ongeveer 5,9 ton.