Een Grove GMK4100L van Asiagroup uit Singapore (SG) staat 's avonds langs de weg geparkeerd. Later die nacht zou de kraan voor een hijsklus in een afgesloten straat ingezet gaan worden. Het is een 100-tons kraan gemonteerd op een 4-assige onderwagen.
Een paar uur later is de weg afgesloten en de kraan is voor het hijswerk opgezet. Er moesten een twee-tal overkappingen over de openbare weg gemonteerd worden.
De 4-assige onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 460 LA, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 295 kW (401 pk), aangedreven. Deze kraan heeft de standaard 8x6x8-aandrijving, waarbij de assen 1, 3 en 4 aangedreven worden en alle assen stuurbaar zijn.
Hier staat de kraan met 19,5 ton ballast opgebouwd, dat kan geometrisch op de kraan meegenomen worden. De volledige ballast heeft een gewicht van 26,1 ton, de draaicirkel van de ballast is 4 meter.
De stempelbasis van de kraan meet 8,344 x 7 meter, of half 8,344 x 5 meter.
De eerste overkapping wordt gemonteerd. De kraan heeft een hoofdmast met een basislengte van 11,65 meter en een maximale lengte van 60 meter. Hier is de hoofdmast 35,83 meter lang. In deze configuratie kan de kraan maximaal 30 ton bij 5 meter of 3,6 ton tot 32 meter vlucht hijsen.
De tweede overkapping werd door de Scania R 420 aangeleverd en heeft een gewicht van 8 ton.
Ook deze hijs werd snel uitgevoerd.
Tijdens een bezoek aan de werf van Asiagroup stond de kraan onder de overkapping geparkeerd. Ingepakt is de kraan 13,6 meter lang, 2,75 meter breed en 3,86 meter hoog. Het transportgewicht in deze configuratie is ongeveer 61,2 ton. Een fraaie kraan van Asiagroup!