Rieger & Moser uit Ulm (DE) beschikt over deze fraaie FAUN ATF 130G-5, een 130-tons kraan op een 5-assige onderwagen. De kraan werd op een bouwplaats in Erolzheim (DE) ingezet om zware prefab betonelementen te monteren.
Ingepakt is de kraan 14,85 meter lang, 2,75 meter breed en 3,99 meter hoog. Het transportgewicht is 60 ton.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 390 kW (530 pk), aangedreven. De onderwagen heeft de optionele 10x8-aandrijving, waarbij de assen 1, 2, 3 en 4 aangedreven worden. Alle assen zijn stuurbaar.
De stempelbasis meet 8,03 x 7,5 meter, of half 8,03 x 5,0 meter.
Aan de andere kant stond de kraan half gestempeld.
De kraan stond hier met 29,9 ton ballast gemonteerd, dat kan nog d.m.v. twee zijtassen van elk 5,3 ton tot 40,5 ton verzwaard worden. De ballast heeft een draaicirkel van 4,194 meter. Hier is bij de kraan de tweede lier gemonteerd en in gebruik. Indien de lier gedemonteerd is, wordt een compensatie ballastplaat van 1,5 ton op deze plek gemonteerd.
Aan de hoofdmast is een 3,8 meter lange hydraulische jib gemonteerd, de jib is in hoek tussen 0 en 40 graden verstelbaar. De jib kan tot maximaal 32 meter verlengt worden, waarvan de kraan zelf 18 meter kan meenemen.
De kraan heeft een hoofdmast met een basislengte van 12,8 meter en schuift vijf maal tot een lengte van maximaal 60 meter uit. Bij deze inzet van de kraan werd met twee haken gewerkt zodat de wandelementen horizontaal aangevoerd kunnen worden en voor de montage met de kraan vertikaal gekantelt kunnen worden.