Langere tijd was deze FAUN ATF 110G-5 van P&K uit Rijssen (NL) de grootste kraan in de vloot, tegenwoordig is dat een 200-tons Tadano. De ATF 110G-5 reedt met een 2-assige aanhanger waar een deel van de ballast op meegenomen werd.
Het is een 110-tons kraan die op een 5-assige onderwagen is gemonteerd. Het bouwjaar van de kraan is 2005. De kraan loopt tegenwoordig niet meer bij P&K.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 380 kW (517 pk), aangedreven. Deze kraan heeft de optionele 10x8x8-aandrijving, waarbij de assen 1, 2, 4 en 5 aangedreven worden en stuurbaar zijn. De derde as is alleen liftbaar.
Tijdens het transport over de weg blijft 6,5 ton ballast op de onderwagen liggen.
De stempelbasis meet 7,745 x 7,5 meter, of half 7,745 x 5 meter. Achterop de kraan worde de vier grote stempelschotten meegenomen.
Op de 2-assige aanhanger worden 17,8 ton ballast en wat hijgereedschap meegenomen.
Het is een 2-assige Vogelzang ballastaanhanger.
Aan de bovenwagen blijft 4,5 ton ballast gemonteerd tijdens het transport over de weg. De kraan neemt dus zelf 11 ton ballast mee en blijft daarmee binnen de geldige aslasten.
De hoofdmast heeft een basislengte van 13 meter en schuift vier maal tot een maximale lengte van 52 meter uit. De kraan kan zelf geometrisch een klapjib van 9,5 of 16,2 meter meenemen die met verlengstukken tot 30,1 meter verlengt kan worden.
Een fraaie kraan in de P&K kleuren!.