De fraaie Demag CC 2800 van Yew Choon uit Singapore (SG) werd op hun eigen werf ingezet om een paar zware ladingen te lossen. Het is een 600-tons rupskraan uit het bouwjaar 2003.
De onderwagen is 9,9 meter breed en 11,66 meter lang. Tussen de rupsen is in totaal 60 ton centrale ballast gemonteerd, dat bestaat uit vier blokken van elk 15 ton.
De kraan wordt door Yew Choon zeer goed onderhouden, de kraan ziet er nog vrijwel nieuw uit.
Er zouden die dag drie zware stukken van een ponton gehesen worden en tijdelijk op de werf van Yew Choon opgeslagen worden.
De kraan stond hier met een 60 meter lange hoofdmast opgebouwd, de superlift is 30 meter lang. Voor deze hijsjes heeft de kraan geen extra ballast aan de superlift nodig.
De stukken worden op een 10-assige zelfrijdende Scheuerle platformwagen geladen voor intern transport op de werf.
De 10-assige Scheuerle K25 is uit een vier en een zes-assige modules samengesteld. Vier van de tien assen worden door het powerpack aangedreven.
Ondertussen begon het te regenen, het hijswerk moet doorgaan omdat het ponton weg moet. Het tweede stuk hangt hier in de kraan, te wachten tot de platformwagen terug is.
Aan de bovenwagen is in totaal 180 ton ballast gemonteerd, zestien blokken van elk 10 ton op een basisplaat van 20 ton.
Met behulp van de hydraulische hoogteverstelling van de platformwagen kunnen de stukken elders op de werf op stoppingen afgezet worden.
Over de runner, met een lengte van ongeveer 2 meter, kan maximaal 32 ton gehesen worden.
Het laatste stuk met een gewicht van ongeveer 120 ton wordt vanaf het ponton gehesen.
Ook het laatste stuk is relatief snel op de platformwagen gezet.
Yew Choon beschikt ook over een Liebherr LR 1750/2.
Eveneens beschikt Yew Choon over meerdere aslijnen, met meerdere accesories zoals tussenbruggen, draaitafels en powerpacks.
Een fraaie klus door de professionals van Yew Choon uitgevoerd!