De eerste inzet van deze fraaie Demag AC 300-6 van Gräser Eschbach uit Mannheim (DE) was op een bouwplaats bij Dietmannsried (DE) om bij de montage van prefab betonelementen te assisteren. Het is een kraan in de 300-tons klasse uit het bouwjaar 2018, destijds de grootste kraan bij Gräser Eschbach in dienst, tegenwoordig is dat een Liebherr LTM 1450-8.1.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 473, een 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 460 kW (625 pk), aangedreven. De kraan beschikt over de optionele 12 x 8 x 12-aandrijving waarbij de assen 2, 3, 5 en 6 aangedreven worden. De dieselmotor in de onderwagen drijft ook de hydraulische pompen in de bovenwagen aan.
De volledige stempelbasis van de kraan meet 8,69 x 8,48 meter.
Hier stond de kraan met 71,8 ton ballast opgebouwd, de ballast heeft een draaicirkel van 5,6 meter.
Om de ballast compleet te maken moeten deze twee blokken van elk 11 ton aan de ballast gehangen worden. De volledige ballast weegt 93,8 ton.
Na de overname van Demag door Tadano wordt deze kraan tegenwoordig als Tadano AC 6.300-1 vermarkt.
De cabine aan de bovenwagen is 16 graden kantelbaar.
De 7-delige hoofdmast heeft een basislengte van 14,5 meter en schuift zes maal tot een maximale lengte van 80 meter uit. De kraan heeft slechts vijf schijven in de hoofdmast, de kraan kan met een 10-voudige inschering maximaal 113 ton hijsen.
Helaas stond de kraan wat ingebouwd voor een goede overzichtsfoto. Een fraaie kraan van Gräser Eschbach!