Een uitgerangeerde Demag B 406 LC in een grindgroeve in het zuiden van Duitsland. Het is een 20-tons draadkraan op rupsonderwagen uit het bouwjaar 1967 die ook op een bandenonderstel leverbaar was.
Voor de aandrijving zorgt een Deutz 6-cilinder dieselmotor met een vermogen van 80 pk. De kraan heeft twee 8-tons lieren.
De onderwagen is 4,2 meter lang en 2,7 meter breed met de 50 cm brede rupsplaten. Optioneel was de kraan ook op 90 cm brede platen leverbaar.
Een ballastblok van 3,7 ton ballast is hier al verwijderd. De ballast heeft dan een draaicirkel van 3,3 meter.
Deze kraan werd over vele jaren als dragline met sleepemmer ingezet. Voor een inzet met grijper wordt de stabilisatie draad door de geleider rechts geleid.
De hoofdmast heeft een basislengte van 8,2 meter en een maximale lengte van 15 meter. De hoofdmast is hier 10,7 meter lang.