Een Liebherr LB 36 boorstelling van Max Bögl uit Neumarkt (DE) ingezet bij het boren van palen voor een nieuwe parkeergarage.
Het is een 115 ton wegende machine die alleen ingezet word voor het (kelly)boren. Het was jaren lang de grootste boorstelling uit het programma van Liebherr, nu is dat de LB 44. De machine heeft een Liebherr D 846 L A7 dieselmotor met 476 pk. Daarmee worden drie hydropompen aangedreven. Achterop hangt 20,5 ton ballast.
De rupsen zijn 6,41 meter lang de onderwagen is 5,15 meter breed. De rupsplaten hebben een breedte van 1 meter. Voor het transport over de weg worden de rupsen naar binnen geschoven, de breedte is dan nog 3,6 meter.
Hier werd geboord met een hulpbuis, zodat er geen ondersteuningsvloeistof nodig is. Met een boor wordt de buis dan leeg geboord. Om de hulpbuis in- en uit de grond te draaien is een ABF-Pneumat drukbuis in gebruik waarbij de hulpbuis automatisch wordt aangekoppeld.
Aan de makelaar zijn drie lieren gemaakt, een hijslier, hulplier en een pull-down lier. De makelaar heeft een lengte van van ongeveer 25 meter.
Totaalbeeld van de machine.
Tijdens het maken van de foto's werd het geboorde gat met beton gevuld.