Deze fraaie Bauer BG 39 van Max Bögl uit Neumarkt (DE) werd ingezet om palen voor een nieuw viaduct over een spoorlijn te boren. Deze machine heeft een maximaal totaal gewicht van 180 ton.
De functies van de boorstelling worden door vier hydraulische pompen aangestuurd, die weer door een 433 kW-sterke CAT C15 dieselmotor aangedreven worden. De dieseltank heeft een inhoud van 800 liter.
Bovenop de bovenwagen is een 38 tons lier gemonteerd. Deze lier moet voor het transport over de weg gedemonteerd worden en heeft een gewicht van 7,8 ton incl. 140 meter hijsdraad.
De onderwagen is 6,46 meter lang en 5,0 meter breed. Voor het transport is de breedte tot 3,7 meter te reduceren. De rupsen kunnen ook gedemonteerd worden en hebben een gewicht van 15,5 ton per stuk.
De boorstelling is hier met 24,5 ton ballast opgebouwd, dat heeft een draaicirkel van 4,6 meter. De ballast kan met nog eens 4,9 ton tot 29,4 ton verzwaard worden, afhankelijk van de inzet en configuratie van de stelling.
Hier is de boorstelling met een 23,3 meter lange makelaar opgebouwd om te kellyboren. De makelaar is 15 graden naar achteren en 5 graden zijdelings en naar voren te verstellen.
In de makelaar hangt een Bauer KDK 390 S boormotor, met een maximaal boormoment van 389 kNm bij 8 rpm of 78 kNm bij 46 rpm.
De maximale lengte van de makelaar is 28,3 meter. Afhankelijk van de boormotor kunnen palen met een diameter tot 3,7 meter geboord worden.